Work the Network – del 2: Din värdeprodukt

augusti 15, 2019
Natalie Moradi

67969085_1190107621175384_220364799043698688_n

Vilken kompetens, erfarenhet eller talang kan du dela med dig av till ditt nätverk?

Hur kan dina ”skills” komma till användning för andra och samtidigt skapa ett värde för dig i ditt nätverkande?

 

Idag vill vi tala om vikten av att skapa sig en egen värdeprodukt, som enkelt kan utövas eller användas till förmån för dina nätverkande kontakter.

En värdeprodukt kan vara allt från att hjälpa till med copywriting, till att lära ut kunskaper inom ekonomi eller redovisninging – dina kunskaper och din kreativitet är din nyckel till vad du kan ge till ditt nätverk!

Skapa din värdeprodukt genom att undersöka:

- Vad kan jag erbjuda mitt nätverk för information eller verktyg?

- Hur ska jag beskriva den?

- På vilket sätt ska jag presentera den?

- Vad ska den ge till mitt nätverk?

 

Kom ihåg…

…att skapa en värdeprodukt som kan inspirera och engagera inte bara mottagaren, men även dig själv! Att möjliggöra andra nya kunskaper ska vara utvecklande och motiverande även för dig, som förmedlar den.

 

Vilken är din värdeprodukt?