Uppmärksam, Medveten, Närvarande

mars 15, 2019
Natalie Moradi

54256521_498381420693324_663367457032896512_n

 

Sedan Mindfuls start har vi arbetat och utefter dessa ovanstående tre värdeord. De har varit vår vägvisare och vårt motto i alla uppdrag vi tar oss an. 

Att arbeta utefter viktiga värdeord för dig eller ditt företag handlar om att arbeta med så kallad “Personal Branding”; en möjlighet till att skapa personliga relationer mellan både kund och vidare medarbetare; hur betraktare och kunden ser dig påverkar deras känsla och affektion av dig/er.

 

Vad krävs för att skapa sig goda värdeord och ett gott varumärke som motiverar dig/er men även intressenter?

 

Passion: vad är det du/ni känner passion för i det arbete ni gör eller vill göra? Red ut detta i enkla begrepp, läs upp dem och påbörja ett arbete med att låta de agera en del av det vardagliga arbetet.

Ambition: vad strävar du/ni efter att leverera? Levererar ni tillräckligt för det ni berättar för kunden? Stäm av, utvärdera ert arbete och omformulera eller bekräfta den ambition ni vill arbeta utifrån.

Förväntningar: vad kan intressenter förvänta sig av mig/oss och hur ska dessa förväntningar uppnås? Här handlar det om att skapa en upplevelse, en känsla som ska etableras – arbeta med vilken den är och vad som krävs för att den ska infinnas.

 

Arbeta med att svara på ovanstående punkter. Arbeta sedan med att se över allt samlat innehåll och stäm av vilka värdeord som går i linje med det du/ni sammanfattat.

 

Kom ihåg att hålla det enkelt och koncist: något som är enkelt att ta till sig men även lätt att komma ihåg!

 

Vilka är din/era värdeord?