Sociala Medier

februari 11, 2019
Natalie Moradi

sociala_medier_måndag

 

Sociala medier är en stor del av mångas vår vardag – och desto mer en stor del av många företags- och privatpersoners vardag!

 

Under senare år har sociala medier i olika former kommit att bli ett självklart inslag i vårt dagliga arbete, både som konsument, kund och företag.

 

Vi vill ägna denna vecka åt våra sociala medier och hur du som företagare, inspiratör, eller entreprenör kan nyttja dina sociala medier.

Måndagen rivstartas därför med ett inslag som kommer att beröra hur du skapar engagemang och aktivitet hos dina följare, vilka nycklar som är viktiga att ta vara på för att du ska behålla dina följare och deras förtroende för dina aktiviteter.

 

• Olika kanaler – samma innehåll

Se till att alla aktiviteter och händelser annonseras på alla dina aktuella kanaler, knutna till ditt varumärke eller din profil. Alla befinner sig inte överallt i den digitala sfären, något du behöver ta hänsyn till i dina aktiviteter. Har du konto på alla platser som du önskar att vara nådd på? Passa på att fråga dina följare och uppdatera dig!

 

• Kontinuitet

Hur ser ditt flöde och din aktivitet ut? Vi människor drivs av rutiner och fasta tider, det är bekvämt och tryggt. Passa på att erbjuda dina följare en trygg punkt, där de vet när de kommer att få sina uppdateringar. Stäm av olika mätningar på dina sociala medier för när och hur dina följare är aktiva på din sida, anpassa därefter tider för ditt innehåll

 

• Önskemål

Vad vill dina följare att du tar upp eller behandlar? Har de eventuella önskemål om ämnen eller frågor som de önskar att du behandlar? Att aktivt engagera sina följare och ge dem en möjlighet att påverka innehållet ger dig en möjlighet att komma dina följare närmare och vice versa. Därtill visar du dina följare att deras röst är viktig för dig och dina kanaler – utan dem inget dig!

 

TIPS! Passa även på att ladda ner Mindfuls kostnadsfria e-bok ”My Label Online” – en guide i hur du representerar dig och Ditt AB i olika digitala medier.