Medie – planering

februari 15, 2019
Natalie Moradi

socialamedier

 

Vart vill du ta dina sociala medier, hur stor del av ditt företagande eller din profil ska dessa ta?

 

Att gå in helhjärtat för sociala medier, för att sedan inse att tiden, orken eller inspirationen inte räcker till kan drabba många av oss.

 

Därför är det viktigt att du har en långsiktig plan för vart du önskar att gå med dina sociala medier, samt hur detta arbete ska gå till.

 

Vi ägnar det sista inlägget om sociala medier till att  fokusera på hur du arbetar fram en stabil och långsiktig planeringskarta, som fortsatt kan inspirera dig på din resa!

 

Mina Mål

- Kortsiktiga mål – vad vill jag uppnå inom kommande månad?

- Långsiktiga mål – vad vill jag uppnå inom kommande år?

- Målgrupper

 

Målgrupper

- Vilka är mina målgrupper?

- Vilka vill jag blir mina målgrupper?

 

Typ av kommunikation

- Vilken typ av kommunikation vill jag förmedla?

- Vilket är mitt tema?

 

Volym

- Vilka möjligheter har jag i form av inlägg och tid till skrivande?

- Hur aktiv ska jag vara på en vecka? På vilka sätt ska jag vara aktiv?

 

Struktur

- Har jag färdigt material och bilder för några veckor fram?

- Har jag vidare teman och planering för kommande material för några månader fram?

 

TIPS! Vi passar än en gång på att påminna om vår kostnadsfria e-handbok ”My Label Online” – en guide i hur du representerar dig och Ditt AB i olika digitala medier. Ladda ner och fortsätt din resa i sociala medier, tagga oss gärna i dina framsteg!

 

Trevlig Helg från Team Mindful!